Mobistar lanceert eindelijk Visual Voicemail

Geschreven door  | 27 oktober 2011 | Categorie: iPhone

MobistarMobistar lanceert vanaf 31 oktober Visual Voice voor alle nieuwe iPhone klanten met een iPhone abonnement. Mobistar is de eerste mobiele operator die Visual Voice gratis gaat aanbieden. Vanaf midden november komt de dienst ook beschikbaar voor hun huidige klanten. Dit zou automatisch gebeuren.

De dienst kende een nogal moeilijk start bij Mobistar. Net voor de lancering van de iPhone 3G in 2008 hield de CEO van Mobistar Benoit Scheen een persconferentie. Hij beloofde daar de komst van Visual Voicemail. In die tijd was Visual Voicemail ook een paradepaardje voor de iPhone. Al snel bleek dat Mobistar die dienst niet zomaar kon realiseren. Het bedrijf liet in hetzelfde jaar dan weten dat ze gingen bekijken of Visual Voicemail in 2009 haalbaar was. Daarna was het stilletjes rond deze dienst.

Het heeft dus tot de iPhone 4S geduurd vooraleer Mobistar zijn belofte kon nakomen. Waarschijnlijk wilt Mobistar met deze dienst zijn iPhone abonnementen opnieuw aantrekkelijk maken. Deze abonnementen zijn nog steeds exact dezelfde als in 2008 en met de huidige veranderingen in de smartphone wereld zijn deze dus aan de lage kant. Bovendien teken je dit contract met een duurtijd van 24 maanden. Het loont dus de moeite om even naar de concurrentie te kijken.

Persmededeling Mobistar

Brussel, 27 oktober 2011 – Visual Voice Mail is vanaf 31 oktober toegankelijk voor alle nieuwe iPhone-klanten. Mobistar lanceert als eerste Belgische mobiele operator deze uiterst innovatieve en gratis Voice Mail-dienst. Dankzij Visual Voice Mail kunnen Mobistar-klanten hun voicemailberichten op een geheel nieuwe manier beluisteren en beheren. Tegen mid-november wordt Visual Voice Mail automatisch en gratis geactiveerd voor alle Mobistar-klanten met een iPhone.

De Belgische iPhone-gebruikers kunnen zich verheugen: vanaf 28 oktober is de nieuwe iPhone 4S te koop in alle Mobistar centers en brengt Mobistar als eerste Belgische mobiele operator Visual Voice Mail op de markt. Deze dienst verandert grondig de manier waarop we voicemailberichten raadplegen en is erg eenvoudig in gebruik.  Met één tik opent de gebruiker de lijst met al zijn berichten. Hij heeft de volledige controle over zijn berichten dankzij het touchscreen; berichten afspelen, pauzeren, door- of terugspoelen… En dankzij de schuifbalk kunnen gebruikers een deel van het bericht herbeluisteren. Met Visual Voice Mail kunnen voicemailberichten nog gemakkelijker beheerd worden dan e-mails.

Vanaf 31 oktober krijgen alle nieuwe iPhone-klanten onmiddellijk toegang tot de Visual Voice Mail-dienst. De activatie ervan voor de bestaande Mobistar-klanten gebeurt in de dagen daarna. Mobistar-klanten met een iPhone en een abonnement op een iPhone-tariefplan ontvangen als eerste een sms’je waarin staat dat Visual Voice Mail automatisch en gratis binnen de twee dagen geactiveerd wordt. Zodra de klanten de sms met de bevestiging van de activering ontvangen hebben, moeten de gebruikers enkel nog op het icoon “Voicemail” van hun gsm tikken om alle voordelen van de functie Visual Voice Mail te ontdekken. De andere Mobistar-klanten met een iPhone zullen niet lang moeten wachten om gebruik te maken van de dienst. Zij worden immers een week later gemigreerd.

Visual Voice Mail is compatibel met alle modellen van de iPhone (op voorwaarde dat ze ten minste versie 9.1 van de “carrierinstellingen” hebben). Deze dienst is gratis in België. In het buitenland wordt het verbruikte datavolume nodig voor Visual Voice Mail gefactureerd als normale data in roaming. Als de klant de datafunctie uitschakelt wanneer hij in het buitenland is, ontvangt hij wel nog de klassieke Voice Mail-meldingen (One Click Voice Mail of SMS).

Vanaf vandaag is meer informatie en een korte demo over de werking van Visual Voice Mail beschikbaar op m.mobistar.be/vvm of op de Voice Mail-pagina’s van de Mobistar-website vanaf 31 oktober.






Tags: , ,

2 Responses to Mobistar lanceert eindelijk Visual Voicemail

  1. Jef 27 oktober 2011 at 12:54

    Ik vind hun abbos inderdaad wat aan de dure kant.

  2. Johan vd 27 oktober 2011 at 14:03

    Ik had vroeger een iPhone abonnement. Was inderdaad een contract van 2 jaar. Ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben. Ik zou nooit meer zo’n langdurig contract nemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons...

Facebooktwitter

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Typ uw e-mailadres in om u aan te melden voor onze nieuwsbrief. Maak vervolgens een keuze of u deze wekelijks en/of dagelijks wilt ontvangen.


Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten