Adobe man gaat Apple iAd-devisie leiden

Geschreven door  | 5 januari 2012 | Categorie: Apple nieuws

Todd TeresiApple heeft zijn eigen advertentieplatform voor iOS toestellen, namelijk iAd. Het succes bleef echter tot nu toe uit. De reden is waarschijnlijk dat er gigantische bedragen betaalt moeten worden om te kunnen instappen.

Bij de lancering van iAd moest er een miljoen dollar betaald worden om mee te kunnen doen. In februari 2011 verlaagde Apple dit bedrag naar 500.000 dollar en in december van hetzelfde jaar was het instapbedrag 400.000 dollar.

De toenmalige manager van iAd Andy Miller gaf in september 2011 zijn ontslag. Oorspronkelijk werd hij mee overgenomen via het advertentiebedrijf Quattro Wireless dat Apple aankocht om iAd te starten.

Sinds september 2011 zat iAd zonder een echte manager. Vice President Eddy Cue nam in afwachting van een nieuwe kandidaat de touwtjes in handen. Maar vandaag blijkt dat Apple de man heeft gevonden die iAd van de grond zal krijgen.

Todd Teresi leidt de Media Solutions divisie bij Adobe en blijkbaar heeft Apple die man daar weggekocht. Todd Teresi is zeker niet aan zijn proefstuk toe. Eerder werkte hij al bij Quantcast, PWC en Yahoo. Bij deze laatste was hij zelfs 10 jaar lang Senior Vice President van Yahoo!’s Publisher Network.






Tags: , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons...

Facebooktwitter

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Typ uw e-mailadres in om u aan te melden voor onze nieuwsbrief. Maak vervolgens een keuze of u deze wekelijks en/of dagelijks wilt ontvangen.


Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten