1 op 4 iPad kopers, kopen hun eerste Apple product

Geschreven door  | 28 april 2012 | Categorie: Apple nieuws, iPad

Apple Store logo buitenkant

Jaren geleden was de iPod muziekspeler zo populair dat men wel eens sprak van een ‘iPod halo’ effect. Zo’n effect houdt in dat mensen die geen Mac of andere Apple producten bezitten door de aankoop van de iPod en iTunes zo geïnteresseerd geraken in Apple dat ze nog wel andere apparaten van Apple gaan kopen.

Nu blijkt uit een onderzoek van NPD group dat eén op de vier Amerikaanse iPad kopers nog nooit eerder in bezit geweest zijn van een Apple product. Vroeger was de iPod het apparaat dat mensen in contact bracht met de producten van Apple, vandaag de dag is het de iPad geworden die zorgt voor het ‘halo’ effect.

De meerderheid van de Amerikaanse gezinnen heeft een Apple product in huis. 67% heeft op zijn minst een iPod en van deze iPod kopers was het voor 82% hun allereerste Apple product in huis.

Volgens de NPD Group is de iPad de iPod aan het vervangen wat betreft het ‘halo’ effect. Ook de iPhone zorgt voor veel nieuwe Apple klanten.




Tags: , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons...

Facebooktwitter

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Typ uw e-mailadres in om u aan te melden voor onze nieuwsbrief. Maak vervolgens een keuze of u deze wekelijks en/of dagelijks wilt ontvangen.


Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten