iPhone 5 gebruikers kampen met slechte 3G ontvangst sinds iOS 6.1

Geschreven door  | 2 maart 2013 | Categorie: iPhone

iPhone 5 3G problemeniPhone 5 gebruikers klagen massaal over de slechte 3G ontvangst met hun toestel. De problemen begonnen na het uitbrengen van iOS 6.1. Eerder raadde verschillende operatoren iPhone 4S bezitters af de update naar iOS 6.1 uit te voeren omdat deze problemen vertoonde met 3G verbindingen. Apple bracht kort nadien een update uit (iOS 6.1.1) dat de 3G problemen met de iPhone 4S oplost.

Maar iPhone 5 gebruikers hebben nog steeds problemen, zelfs na de laatste update van iOS 6.1.2. Veel gebruikers merken op dat op plaatsen waar ze vroeger wel 3G hadden dit plots niet meer hebben. Het lijkt wel alsof de iPhone 5 veel gevoeliger is geworden en sneller terugschakelt naar het Edge netwerk en hierop blijft.

Het probleem doet zich wereldwijd voor met tal van operatoren. Op het discussie forum van Apple valt een voorlopige oplossing te lezen. Deze oplossing houdt in dat je de telefoon aanbieder manueel moet kiezen. Op die manier lukt het meestal om toch een 3G-signaal te krijgen wanneer je vastzit op het Edge-signaal.

Apple heeft nog niet gereageerd op dit probleem met de iPhone 5.




6 Responses to iPhone 5 gebruikers kampen met slechte 3G ontvangst sinds iOS 6.1

  1. Olaf191 1 maart 2013 at 19:48

    Niemand wou mij geloven,maar dit heb ik dus altijd ondervonden sinds de update !!!

  2. Richard 18 mei 2013 at 10:08

    Iphone 5 aangekocht in maart, Ik heb al 2x een nieuwe gekregen, net voor de derde maal terug binnengebracht want heb nog steeds op veel plaatsen geen ontvangst.
    Thuis naast de Ipad waar ik volle wifi heb, de Iphone soms helemaal niets alhoewel ze naast elkaar liggen.
    Ook slechte verbinding Bluetooth, als ik in de wagen verbinding wil hebben moet ik eerst de Iphone openen.
    Ook geprobeerd met een nieuwe nanokaart, problemen blijven.
    Was net in buitenland, met de zelfde problemen, ligt dus niet aan Mobistar.
    Met de Iphone 3 nooit een probleem gehad.
    Wacht nu op mij vierde toestel maar heb niet veel hoop als ik alle problemen lees.
    Beste zou zijn dat de 5S snel uitkomt en Apple deze gratis vervangt.

  3. filip 22 mei 2013 at 12:56

    Het word tijd dat apple eens de verantwoordelijkheid neemt ipv te ontkennen
    op het forumvan apple staan er meer dan 500 berichten met hetzelde probleem, toch als je belt naar apple blijken ze bijna nog geen enkele met dit probleem gehad te hebben.
    ook de service trekt op niks, als je de gsm niet in een apple store gekocht heb ben je telkens de telefoon een week kwijt.en ontvang je een nieuwe met exact de zelfde problemen.
    de iphone 5 is geen kl* waard en dat is een feit!!!!

  4. jxrgxn 5 juni 2013 at 01:10

    Klopt, had die indruk ook al en nu wordt het dus bevestigt !

  5. Tom 27 juli 2013 at 15:54

    Heb nu mijn Iphone5 een week. De eerste 3 dagen had ik 3G en sindsdien niet meer. Heb dit toestel 699€ betaald en hij heeft slechter tot geen 3G ontvangst t.o.v. 2jaar oud toestel samsung wave II.
    Als dit zo blijft zal dit mijn eerste en laatste iphone zijn…

  6. Hagar 9 september 2013 at 18:50

    Had Blackberry en eindelijk overgestapt naar iPhone 5 , niemand kan mij bereiken of ik moet op straat staan. Morgen maar naar de winkel gaan zeker en horen wat ze daar zeggen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons...

Facebooktwitter

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Typ uw e-mailadres in om u aan te melden voor onze nieuwsbrief. Maak vervolgens een keuze of u deze wekelijks en/of dagelijks wilt ontvangen.


Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten