Unique Device Identifier & Advertising Identifier: Wat is het en hoe volgt het je?

Geschreven door  | 24 april 2013 | Categorie: MacWorld

Bron: MacWorld.nl

Apple is lange tijd doelwit van kritiek geweest vanwege de wijze waarop iPhone-, iPad- en iPod touch-gebruikers worden gevolgd. Het bedrijf heeft het gebruik van de Unique Device Identifier (UDID) inmiddels eindelijk definitief aan banden gelegd. Tegelijkertijd heeft Apple echter ook de Advertising Identifier (Ad-ID) geeniuml;ntroduceerd, waarmee je gedrag alsnog in de gaten kan worden gehouden. In dit artikel lees je wat de Unique Device Identifier en Advertising Identifier precies zijn, op welke wijze de twee van elkaar verschillen en hoe je kunt voorkomen dat je gevolgd wordt.

Lees verder…




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons...

Facebooktwitter

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Typ uw e-mailadres in om u aan te melden voor onze nieuwsbrief. Maak vervolgens een keuze of u deze wekelijks en/of dagelijks wilt ontvangen.


Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten