Appleweetjes

Apple benoemt Frank Casanova als hoofd marketing Augmented Reality

Apple heeft Frank Casanova benoemd als hoofd marketing van Augmented Reality. De naam doet misschien niet bij iedereen een belletje rinkelen maar Casanova is al actief bij Apple sinds 1988 met een korte onderbreking van 15 maanden.

Hij ging aan de slag als Director Product Manager en werkte zich nadien op tot Senior Director macOS X Graphics, Audio & Video wat hij bijna 10 jaar deed. Later nam hij de functie van Senior Director iPhone Partner Marketing aan voor 12 jaar.

Apple ziet hem nu graag aan het hoofd om Augmented Reality beter in de kijker te zetten. Zijn taak zal vooral zijn om gebruikers en ontwikkelaars de mogelijkheden van Augmented Reality te laten ontdekken.

Frank Casanova

Augmented Reality (AR) is een techniek waar Apple al een tijdje de nodige aandacht aan schenkt. Bij AR wordt er informatie over de werkelijkheid heen gelegd. Je ziet dus de werkelijke wereld om je heen met daarbij extra informatie. Apple heeft er zelfs een hele pagina aan besteedt.

Volgens enkele geruchten zou Apple werken aan een AR-bril. Deze zou in 2020 op de markt komen. Tim Cook noemde AR een kerntechnologie die even fundamenteel kan zijn als de smartphone zelf. De iPhone heeft dankzij zijn camera’s al enkele AR-functies en ontwikkelaars kunnen eenvoudig aan de slag gaan met ARKit.

Interessante weetjes

Lensleverancier van Apple is zelfverzekerd dat driedubbele camera’s de toekomst zijn

aweetjes-admin-1976

200 Werknemers minder voor het Apple Car team

aweetjes-admin-1976

Gebruikers klagen over ontbrekende mail notificaties sinds iOS 12.1.2

aweetjes-admin-1976

Appleweetjes maakt gebruik van cookies voor een optimale websitebeleving. We doen dit om het gebruik van onze website te analyseren, het delen van social media content mogelijk te maken en gerichte advertenties te tonen. Wilt u meer informatie over het cookiegebruik kijk dan in onze Privacyverklaring. Accepteer Lees meer