Appleweetjes

Apple biedt de beste technische ondersteuning

Laptop Mag test jaarlijks de technische ondersteuning van tal van fabrikanten voor hun laptops. Ze doen zich voor als dagelijkse PC- en Mac gebruikers om een antwoord te krijgen van de support afdeling op drie vragen. Naargelang de snelheid en correctheid van het antwoord worden er punten gegeven.

Apple staat al enkele jaren steeds op nummer 1 staat en ook voor dit jaar is het niet anders. In totaal kreeg Apple een score van 91 punten. 54 punten zijn voor de webgebaseerde ondersteuning en 37 punten zijn voor de telefonische ondersteuning.

Het personeel bij Apple Support is één van de snelste en meest geïnformeerde. Uit de test bleek dat ze de meeste accurate antwoorden op de technische vragen gaven. Zo werden er vragen gesteld over de donkere modus in macOS Mojave, het uitschakelen van de automatische updates en het uitzetten van de webcam. Dat laatste is technisch niet mogelijk.

Apple Support had via de Live Chat tussen de 4 en 9 minuten nodig om op alle vragen te antwoorden. Ook telefonisch werd er snel en grondig op alle vragen geantwoord. Zo vroeg de Support medewerker om even te wachten terwijl hij controleerde hoe de webcam kon uitgeschakeld worden. Uiteindelijk gaf hij de uitleg hoe je de webcamtoegang app voor app kan uitschakelen.

Op nummer 2 staat Razer met 88 punten gevolgd door Dell met 78 punten.

Bekijk ook deze weetjes

Appleweetjes maakt gebruik van cookies voor een optimale websitebeleving. We doen dit om het gebruik van onze website te analyseren, het delen van social media content mogelijk te maken en gerichte advertenties te tonen. Wilt u meer informatie over het cookiegebruik kijk dan in onze Privacyverklaring. Accepteer Lees meer