Appleweetjes

Steve Jobs was kieskeurig met de ‘Hello, I’m a Mac…’ advertenties

Ken je nog de advertenties waar twee mannen zich voorstellen als Mac en PC? Vervolgens maakte ze een praatje en dan bleek dat de Mac beter, intelligenter en geavanceerder is dan de PC. De advertenties waren ongelooflijk populair tussen 2006 en 2009.

10 jaar later geeft Justin Long, de man die de hippe Mac gebruiker speelde een interview met People’s ‘Couch Surfing’. Daar vertelde hij dat het merendeel van de gemaakte advertenties nooit zijn gebruikt. Er zijn bijna 300 advertenties gefilmd en er zijn er maar 66 hiervan gebruikt. De grappigste advertenties hebben het nooit gehaald volgens Justin Long. Uiteindelijk was het Steve Jobs dat deze advertenties niet goedkeurde. Hij dacht dat bij de grappigste advertenties de kijker teveel gefocust zou zijn op de humor in plaats van het Apple product.

Bekijk alle 66 advertenties

Zo herinnerde Justin Long een bepaalde advertentie waarbij Zach Galifianakis een dronken Kerstman speelde. Hij vond deze zo grappig en keek er alleszins naar uit om deze advertentie op het grote scherm te zien. Echter heeft de advertentie nooit de goedkeuring van Steve Jobs gekregen.

Later werd Justin Long het gezicht van Huawei in nieuwe advertenties voor deze smartphonefabrikant.

Het volledig interview kan je hier bekijken:

Bekijk ook deze weetjes

Appleweetjes maakt gebruik van cookies voor een optimale websitebeleving. We doen dit om het gebruik van onze website te analyseren, het delen van social media content mogelijk te maken en gerichte advertenties te tonen. Wilt u meer informatie over het cookiegebruik kijk dan in onze Privacyverklaring. Accepteer Lees meer