Appleweetjes

iPhone vliegt in brand bij elfjarig meisje

Een elfjarig meisje uit Californië beleefde de schrik van haar leven toen ze met haar iPhone aan het spelen was. Plots merkte Kayla Ramos dat er enkele vonken uit haar iPhone kwamen. Als reactie gooide het meisje de iPhone weg van haar op een deken. Niet veel later brandde de iPhone enkele gaten in het deken.

Het meisje was met haar iPhone 6 op de slaapkamer aan het spelen. Meestal gebruikt ze deze om wat YouTube video’s te bekijken. Af en toe mogen haar jongere broers en zussen er ook mee spelen. Maar deze keer vloog de iPhone in brand.

De moeder van Kayla, Maria Adata nam de dag nadien contact op met Apple en legde deze gebeurtenis uit. Het had veel erger kunnen zijn zegt ze. Mijn kind had ernstige brandwonden kunnen hebben. Van Apple kreeg ze de opdracht om foto’s te nemen en de iPhone op sturen. Een nieuwe iPhone zal ze zo snel mogelijk ontvangen. Apple gaat de zaak verder onderzoeken van hoe het precies komt dat de iPhone in brand vloog.

We zullen niet meer naast onze iPhone gaan slapen laat de moeder verder weten. We laden de iPhone enorm veel op. Wie weet heeft dit misschien voor de oververhitting gezorgd. Apple heeft wel al enkele factoren opgesomd waardoor een telefoon oververhit kan worden. Eén daarvan is het gebruik van niet geautoriseerde Apple producten zoals oplaadkabels. Andere factoren zoals een herstelling bij een niet herkende Apple dealer of externe schade aan de telefoon kunnen er ook toeleiden dat een telefoon kan ontbranden.

Apple raadt iedereen aan die een dergelijk probleem voorheeft om dit zeker te melden bij hen.

Appleweetjes maakt gebruik van cookies voor een optimale websitebeleving. We doen dit om het gebruik van onze website te analyseren, het delen van social media content mogelijk te maken en gerichte advertenties te tonen. Wilt u meer informatie over het cookiegebruik kijk dan in onze Privacyverklaring. Accepteer Lees meer